دررسانه ها:

جشنواره‌ی داستانی كودكان و نوجوانان در لندن آغاز شد

یزدفردا :يك جشنواره‌ي دو روزه‌ي ادبي براي بچه‌ها، لذت مطالعه را جشن مي‌گيرد. در اين جشنواره، نويسندگان، خوانندگان كودك و نوجوان و تمام كساني كه مطالعه را دوست دارند، دور هم جمع مي‌شوند تا لذت مطالعه‌ي كتاب را با هم تقسيم كنند.

ايبنا نوجوان: نخستين جشنواره‌ي ادبي كودكان و نوجوانان با هدف ترويج لذت مطالعه، شنبه و يك‌شنبه، 9 و 10 جولاي (18 و 19 تيرماه) در لندن پايتخت انگلستان برگزار مي‌شود.

در اين جشنواره، نويسندگان، خوانندگان كودك و نوجوان و تمام كساني كه مطالعه را دوست دارند، دور هم جمع مي‌شوند تا لذت مطالعه‌ي كتاب، شعر، داستان، افسانه و ... را با هم تقسيم كنند.

اگرچه تمركز اين جشنواره بر رويدادهاي ادبي كتاب‌هاي كودك و نوجوان است، اما بزرگ‌سالان هم در كنار كودكان و نوجوانان مي‌توانند از برنامه‌هاي جشنواره استفاده كنند. 

«فيليپ آرداق
»، يكي از برگزاركنندگان اين جشنواره در اين‌باره توضيح داد: «اين جشنواره براي خانواده‌ها برگزار مي‌شود. مادران، پدران، خواهر و برادرها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و هر كسي كه عضو يك خانواده است، مي‌تواند لذت مطالعه را با يك كودك يا نوجوان تقسيم كند.»

شركت در اين جشنواره، آزاد است و برنامه‌هايي هم‌چون كارگاه، قصه‌گويي، تصويرگري و مانند آن در جشنواره‌ي ادبي كودكان و نوجوانان برپا مي‌شود.

«ميهماني چاي «مومين»ها» و ملاقات با تصويرگر كتابِ «گرافالو» از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين نشست به‌شمار مي‌روند.

نخستين جشنواره‌ي ادبي كودكان و نوجوانان در محله‌هاي «كورامز» و «برانس‌ويچ» در لندن برگزار مي‌شود.

منبع خبر: سايت خبري گاردين

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا